23/9

jag vet att jag har uppdaterat kass denna vecka, men anldningen är att jag varit hemma i stan, och jag har inte fått "tummen ur" och skaffat något internet än. så nu befinner jag mig som ni nog kan gissa- hemma i sävar. SKÖNT som tusan också, ska nog ha lite healing och rehab för min sargade kropp i helgen, men man vet ju aldrig vad som kan hända på en lördagkväll, mohahaha!

idag har jag hunnit med en hel del. dagen började helt okej tidigt typ klockan 9.30 med att jag började läsa min tredje(!) bok för veckan, jag har alltså gått och blivit en bokmal :O nej, de skull jag nog inte riktigt kalla mig, men hade sjukt roliga bäcker att läsa, så de var bara att ta på sig brillorna och börja ljuda orden ;) sen kom min bästa Johanna "ante" Andreassen på besök och vi(läs:ante) lagade en mycket god lunch, men jag hade ju iaf fixat efterrätten! sen rörde vi på flärret och tog en sväng på stan och kollade in stans otroliga utbud av affärer, men trots det någon halvtaskiga utbudet så fick man med sig några saker hem! efter stan så åkte jag hem och diskade mitt snabbaste, sen iväg i racerfart till marre för middag, ibland har man de bra, speciellt eftersom att matlagning inte är min starka sida, men baka de kan jag minsann! 

 vi i umeå city hade även seriepremiär ikväll, derby mot IBF Dalen. vi vann matchen med 5-2 och var de bättre laget under hela matchen. vi gör en helt okej insats, men jag tror nog alla känner att de finns mer att ta av, men de plockar vi fram tills på torsdag, då årets andra match och även andra derby står på spelschemat, vi möter iksu ungdom. men de som var roligast denna kväll var det jag möttes av när jag kom hem från matchen, så att det stod en form framme, och udraden vem som hade bakat, och de var ju såklart lillasyster sandra som hade varit i farten. men när jag kollade på kakan, som skulle vara en kladdkaka, så såg den lite fattig ut, typ bara ett tunt lager brun kaka i botten på formen, eller allt var inte ens brunt, det var svart. anledningen till att denna annars så goda kaka så ut på detta sätt var att den som bakt kakan och dennes kompis ahde tyckt om smeten så mycket och därmed ätit upp hälften av smeten, så det blev inte så mycket smet kvar i formen..

bakade själv en kladdkaka i vekcna, detta under blev till hos camilla och jonas, under är just vad man kan kalla den, för den var sjuuukt god!


en del av vinnarlaget Umeå City IBK

ps, mer om matchen kan ni läsa på våran hemsida http://www.umeacity.se/ tänkte eftersom jag inte skrev så mycket om den. ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0